ZASADY DOTYCZĄCE COOKIES

W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Domyślnie zapisywane są one na Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

ROZUMIEM

Najczęściej zadawane pytania

Czy system ACCARD+ pracuje z bazą SQL Express. Jakie są konsekwencje zastosowania tej bazy?

Tak. System ACCARD+ pracuje z bazą danych SQL Express.

Producent (Microsoft) nie określa maksymalnej liczby jednoczesnych dostępów (równolegle pracujących operatorów) do bazy SQL Express.

Wydajność tej bazy, a w konsekwencji komfort pracy, bardziej zależy od rodzaju wykonywanych operacji (zapytań sql) niż od liczby jednoczesnych połączeń. Baza ta jest zdecydowanie mniej wydajna niż wersje płatne. Nie jest to jednak odczuwalne przy pracy interaktywnej (np. rejestracji danych) kilku równolegle pracujących operatorów. Jednak wystarczy zlecenie wykonania jednego złożonego lub dużego raportu, aby przyblokować tę bazę.

Nie ma przeciwwskazań do instalacji bazy SQL Express, a następnie, jeśli nie spełni oczekiwań, przeniesienia zgromadzonych w tej bazie danych do wersji płatnej (Workgroup, Standard lub wyżej).

W celu zabezpieczenia danych trzeba systematycznie (np. co 1 - 2 godz.) robić backup logu, a raz na jakiś czas (np. raz na dobę) backup bazy.

Serwer SQL od wersji Workgroup począwszy mają wbudowane narzędzia do projektowania tego typu skryptów. Do SQL-Express trzeba stosować narzędzia napisane ręcznie lub używać narzędzi zewnętrznych.

 

Czy oprogramowanie systemu ACCARD+ może zarządzać innymi niż produkowane przez Feedback i HID kontrolerami kontroli dostępu i terminalami rejestracji czasu pracy?

Tak. System ACCARD+ jest systemem otwartym i jako taki ma wbudowane mechanizmy umożliwiające zastosowanie urządzeń różnych producentów. Jedynym wymaganiem jest udostępnienie przez producenta urządzeń protokołów komunikacyjnych host-kontroler lub bibliotek DLL.

 

Czy system ACCARD+ może współpracować z systemami kadrowo - płacowymi?

Tak. System jest przygotowany do obsługi dwustronnej wymiany danych z dowolnym systemem HR. Odpowiednie interfejsy przygotowywane są przez pracowników Vemco w porozumieniu z dostawcą (autorem) systemu HR.

Czy czytniki kontroli dostępu i terminale rejestracji czasu pracy mogą być montowane na zewnątrz obiektów?

Tak. Oferta Vemco zawiera urządzenia odporne na warunki atmosferyczne i przygotowane do pracy w minusowych temperaturach.

 

Czy terminale rejestracji czasu pracy umożliwiają rozróżnienie rodzaju wejść i wyjść?

Tak. Terminale te wyposażone są w klawiaturę umożliwiającą zdefiniowanie rodzaju wejścia i wyjścia, np. wyjście z pracy, wyjście służbowe itp.

 

Czy można rozliczać czas pracy na bazie odczytów na czytnikach kontroli dostępu?

Tak. Wymagany jest wyłącznie zakup licencji oprogramowania do rejestracji i rozliczania czasu pracy.

 

Jaki rodzaj kart można stosować w systemie ACCARD+?

Karty zbliżeniowe, karty z paskiem magnetycznym, karty z kodem kreskowym, aktywne transpondery samochodowe i inne.

 

Jakie czytniki mogą być instalowane w systemie kontroli dostępu ACCARD+?

System ACCARD+ umożliwia wykorzystanie dowolnych czytników posiadających standardowe interfejsy: Wiegand lub Clock&Data. Na przykład czytniki firmy HID Global: proximity 125 kHz, iClass, Indala, czytniki Unique, Legic, Mifare i inne. Czytniki te współpracują z kontrolerami kontroli dostępu lub zintegrowane są z terminalami czasu pracy.

 

Czy system obsługuje czytniki biometryczne?

Tak. W zależności od wymagań klienta instalujemy czytniki linii papilarnych, geometrii dłoni i inne.

 

Czy system może realizować funkcję automatycznej identyfikacji pojazdów?

Tak. W ramach tej funkcjonalności stosujemy czytniki dalekiego zasięgu oraz aktywne transpondery samochodowe. Zasięgu odczytu wynosi 2 – 10 m w zależności od rodzaju zastosowanego czytnika. Automatyczna identyfikacja może dotyczyć samochodów, kontenerów, palet itp.

 

Czy urządzenia kontroli dostępu i terminale rejestracji czasu pracy mogą być włączone bezpośrednio do sieci LAN w firmie?

Tak. Stosowane przez nas urządzenia mogą być wyposażone w interfejsy typu Ethernet co umożliwia włączenie ich bezpośrednio do sieci LAN. Urządzenia mogą być również zarządzane przez magistralę RS485. Możliwe jest też rozwiązanie mieszane.

 

Czy możliwa jest praca w sieciach rozległych?

Tak. Nie ma znaczenia lokalizacja urządzeń kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy. Mogą one być włączane bezpośrednio do sieci korporacyjnej przez porty Ethernet, mogą również wykorzystywać łącza komutowane. Możliwe jest zarządzanie systemem przez sieć globalną typu Internet. System może pracować z jednym serwerem centralnym lub w konfiguracji wieloserwerowej z synchronizacją danych.

 

Ilu użytkowników może obsługiwać system kontroli dostępu ACCARD+?

Jedyne ograniczenia wynikają z rodzaju zastosowanych kontrolerów i ich możliwości zachowania funkcjonalności systemu podczas pracy w trybie off-line. Na przykład kontrolery Feedback Data Ltd mogą obsługiwać w tym trybie do 50 tys. identyfikatorów.

 

Czy można zadrukować karty identyfikacyjne. Czy można nadrukować dane osobowe i zdjęcie pracownika?

Tak. Proponujemy 2 metody zadruku kart w pełnym kolorze. Pierwsza, to zadruk bezpośrednio na karcie – dotyczy białych kart PVC w standardzie ISO. Druga metoda to nadruk na samoprzylepnej naklejce plastikowej, która jest naklejana na kartę identyfikacyjną. Zadruk kart wykonujemy we własnym zakresie na drukarkach termosublimacyjnych. Klient może sam drukować karty po zakupie drukarki kart plastikowych. Vemco posiada w swojej ofercie takie drukarki.

 

Czy można drukować dane pracownika na karcie bezpośrednio z bazy danych systemu ACCARD+?

Tak. Jedynym warunkiem jest zakupienie licencji modułu oprogramowania do projektowania i zadruku kart identyfikacyjnych ACCARD+DRUK.