ZASADY DOTYCZĄCE COOKIES

W celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Domyślnie zapisywane są one na Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

ROZUMIEM

Zintegrowany System Informatyczny w MPK Poznań

 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu świadczy usługi transportowe na terenie Poznania i okolic, a także realizuje usługi w zakresie kontroli technicznej pojazdów i ich napraw oraz sprawdzania i legalizacji tachografów. Firma dysponuje 320 autobusami oraz 227 tramwajami. Przedsiębiorstwo zatrudnia blisko 2500 osób.



Opis wdrożenia

Współpracę z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu rozpoczęliśmy w 2010r. wspólnie z firmą Sygnity, która w konsorcjum z firmą IFS Poland zawarła umowę na wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego w MPK.

Celem zbudowanego wspólnie rozwiązania było wsparcie kluczowych procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwie w obszarach finansów i kontrolingu, zakupów i logistyki, gospodarki remontowej, inwestycji oraz zarządzania zasobami ludzkimi i płacami. Zadaniem firmy Vemco w realizowanym przez konsorcjum projekcie było dostarczenie wydajnego rozwiązania do rejestracji i rozliczania czasu pracy pracowników MPK i jego pełna integracja z systemem IFS.

Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej, której efektem była koncepcja optymalnego rozwiązania, uwzględniającego specyfikę pracy firmy i współpracę z istniejącymi oraz planowanymi do wdrożenia systemami wspomagającymi zarządzanie. Realizacja założeń określonych w koncepcji wymagała zaangażowania programistów w budowę mechanizmów integracji z funkcjonującym w Poznaniu systemem karty miejskiej.

W pierwszym etapie realizacji projektu zbudowaliśmy system rejestracji czasu pracy oparty o aplikację ACCARD+ i terminale rejestracji czasu pracy zainstalowane w budynkach rozmieszczonych na terenie miasta. W 2011 roku rozszerzyliśmy  funkcjonalność dostarczonego rozwiązania o kontrolę dostępu, której celem było monitorowanie dostępu do obiektów MPK na końcach tras komunikacji autobusowej. Na przełomie 2012/2013 systemem kontroli dostępu zostały objęte również obiekty linii tramwajowych.

Zastosowany w MPK identyfikator jest zgodny ze standardem karty miejskiej. W ramach zarządzania pamięcią karty wprowadzono jej podział na obszar obsługujący aplikacje przedsiębiorstwa i obszar związany z kartą miejską. Zapewnia to możliwość wykorzystywania kart MPK w systemie biletu miejskiego przez pracowników i członków ich rodzin na podstawie nadanych w systemie ACCARD+ uprawnień. Zakres i data ważności uprawnień  przesyłana jest z systemu ACCARD+ do systemu karty miejskiej.

Zakres funkcjonalności

  • rejestracja  czasu pracy
  • kontrola dostępu
  • integracja z systemem IFS
  • personalizacja kart identyfikacyjnych
  • integracja z usługą Active Directory
  • moduły dedykowane: współpraca z modułem zarządzania biletami/kartą miejską

Korzyści z wdrożenia systemu

  • zastąpienie jednym zintegrowanym systemem  rozproszonych systemów funkcjonujących w przedsiębiorstwie
  • automatyzacja procesu zbierania informacji o czasie pracy
  • zwiększenie zakresu i jakości informacji o czasie pracy pracowników
  • pozyskiwanie informacji na bieżąco i niezależnie od miejsca ich powstania – również w lokalizacjach rozproszonych
  • możliwość kontrolowania czasu pracy w rozproszonych lokalizacjach
  • minimalizacja ryzyka opóźnień i nieprawidłowości w naliczaniu wynagrodzeń
  • realizacja funkcji karty dostępu i karty miejskiej za pomocą jednej karty
  • możliwość zarządzania uprawnieniami do przejazdów dla pracowników i ich rodzin z aplikacji ACCARD+ w oparciu o integrację systemu ACCARD+ z systemem karty miejskiej
  • podniesienie bezpieczeństwa firmy poprzez możliwość zintegrowanego zarządzania uprawnieniami dostępu do rozproszonych obiektów oraz monitorowanie dostępu do nich w czasie rzeczywistym
  • możliwość zarządzania uprawnieniami dostępu i uprawnieniami do przejazdów dla pracowników i ich rodzin z aplikacji ACCARD+ w oparciu o integrację systemu ACCARD+ z systemem karty miejskiej

MPK uzyskało istotne wsparcie dla procesu przemian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. W efekcie poprzez zwiększenie jakości i efektywności pracy podniesiono standard oferowanych usług transportowych.

Wróć

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikcyjne w Poznaniu

liczba zatrudnionych: 2 500

Mapa Polski - Zintegrowany System Informatyczny w MPK Poznań

System w liczbach:

terminale RCP: 30 szt
czytniki zbliżeniowe: 40 szt
drukarki kart: 2 szt

Zintegrowany System Informatyczny w MPK Poznań

Innowacyjna Gospodarka